Bijna 70.000 gezinnen maakten dit jaar gebruik van Sociaal Verwarmingsfonds

23/10/14 om 15:43 - Bijgewerkt om 15:44

Het Sociaal Verwarmingsfonds en het Sociaal Fonds voor de ondernemingen van handel in brandstoffen hebben donderdag hun campagne "Warm Gebaar" gelanceerd, die de gebruikers moet informeren over de verwarmingstoelage.

Bijna 70.000 gezinnen maakten dit jaar gebruik van Sociaal Verwarmingsfonds

© iStock

Het Sociaal Verwarmingsfonds telde 69.266 gezinnen die tussen 1 januari en 30 september dit jaar een verwarmingstoelage hebben aangevraagd. De verwarmingstoelage moet gezinnen die daar nood aan hebben, helpen zich te voorzien in stookolie, lamppetroleum en propaan.

"Ons doel is alle personen te kunnen bereiken die zich in de omstandigheden bevinden om op de toelage aanspraak te maken", zei Walter Kuylen, algemeen directeur van het Sociaal Verwarmingsfonds. De chauffeurs van brandstoffen hebben een centrale rol bij het informeren van de consument, gezien zij direct met hen in contact komen.

Zij worden dus gevraagd het stripverhaal, dat in samenwerking met tekenaar Steve Van Bael tot stand kwam, te verdelen samen met een nieuwe brochure. Die wijst op verschillende mogelijkheden van een gespreide betaling van de facturen en praktische tips om energie te besparen. (BELGA)

Postcode

Onze partners